yerlininjatwitter-head

Yerli.Ninja Kıpırdanıyor

Yaklaşık 20 yıllık yamuk yumuk meslek hayatım süresince başarılı/başarısız pek çok oyun geliştirdim. Son yıllarda fark ettiğim eksikliklerden biri, -Türkiye oyun sektöründe eksikler anlatmakla bitmez- yerli oyunları tanıtacak uygun platformların olmamasıydı. Birkaç yıl öncesine kadar oyununuzun tanıtımını yapmak üzere basın bülteni gönderebileceğiniz yerler sınırlıydı.

Sektöre duyurmak istiyorsanız, haber Webrazzi’ye gönderilir. Onlar da belki yayınlarlar. Yayınlasalar bile hedef kitlesi içerisinde çok az oyuncu olduğu için getirisi olmazdı. Şansınız varsa size destek olacak yatırımcıya ulaşmış olurdunuz.

Oyun dergilerinin web sitelerine gönderdiğinizde ise nedense oyuna bakma gereği duymazlar, önemsiz haber olarak görüp ama önemliymiş gibi başlık atıp –İşte Türk Yapımı Bir oyun– ilk paragrafı “Türk oyun sektörü gelişiyor, hergün yeni bir oyun haberi geliyor” diye geveleyip altına da basın bültenini yapıştırıp yayınlarlardı (hala öyle!). Oyunu aç bi bak, olumlu-olumsuz eleştirini yaz, ekran görüntüsü koy, video çek. Yok. Oyununuzun haberi onca GTA, Skyrim, zart zurt gibi devasa oyunların arasında kaybolur giderdi.

Oyun sektörü zaten gelişecek. Belki yavaş, belki hızlı. Oyun sektörü; savaş çıkmaz, ekonomi yıkılmazsa sadece tek yönde ilerleyebilecek bir değişken -ileri. Genç nesil için gösterişli bir tanım “oyun geliştiricisi” olmak. UE4, Unity gibi araçların ise ücretsiz erişilebilir ve kolay kullanıma sahip olması ise bu süreci çok hızlandıracak. Çeşitli üniversitelerimizde oyun geliştirici eğitimlerinin başlamış olması son derece değerli. Bir de yatırımcılarımız gerçek değerleri ayrıştırıp seçebilecek nitelikte olsalar! Onlara da eğitim şart. Oyun konusunda tecrübeli danışman ve yatırımcı eksiği ise çok büyük. Dünyaya açılmış -gerçek anlamda- yerli bir yayıncı ise henüz mevcut değil. Yurt dışında oyun ürettirip pazara sokmanın ise yerel sektöre hiçbir faydası yok.

Yerli.Ninja bu eksiklikten doğmuş bir çözüm. Hayata geçeli sadece 1.5 ay oldu. Geleceği ile ilgili bir endişem yok. Çünkü beklenti yok. Tek amacı var; yerli oyun geliştiricileri, Türk oyuncusu ile buluşturmak. Elbette gelir ihtiyacı var. Ancak bu ihtiyaç site ile ilgili planladıklarımızı hayata geçirmek için.

Zor bir iş olduğunu itiraf etmeliyim. Ben “içerikçi” değilim. Sosyal medya “şeysi” hiç değilim. Her iki kategoride çalışan insanlarla yıllarca birlikte olsam da iyi bir yazar da değilim.

Henüz hedef kitleye ulaşmaya başladığını söyleyemem. Ancak bu zamanı, içerik yaratmak ve denemeler yapmak için kullanıyorum. Geliştiricilere ağırlık veriyorum. Onlar da değerli vakitlerinden ayırıp röportajlara cevap yazıyorlar, şaşırıyorum 🙂 Kimisi kendi röportajını bile paylaşmıyor ama olsun 🙂 Oyun geliştiricilerin eksiklerini, tonla zaman ve emek harcadıkları oyunlarını tanıtmakta ne kadar deneyimsiz -başarısız- olduklarını gözlemliyorum.

Önümüzdeki aylarda site, yavaş yavaş hedef kitleye yani, oyunculara yönelmeye başlayacak. Bunun için küçük süprizlerimiz olacak.

Yerli.Ninja şimdiden kıpırdanmaya başladı. “Maalesef” site trafikleri, reklam verenler, yayıncılar konusunda oldukça bilgim var. Yerli.Ninja’nın istatistiklerinin pazar geneli için düşük olduğunun farkındayım. Ancak 15 Haziran itibari ile Yerli.Ninja, Mayıs ayı toplamına ulaşmış durumda. Nisan ayının ortasında açılmış, hiç trafiği olmayan bir site için binlerce kişi ve gösterim oluşması oldukça keyif verici.

Küçük bir detay ama benim önemsediğim bir konu olduğu için Twitter Bot‘undan kısaca bahsetmek istiyorum. Twitter üzerinde pek çok retweet bot’u mevcut. Özellikle bağımsız oyun geliştiricilere yönelik #indiegame, #gamedev gibi hashtag’leri retweet ediyorlar. Ben de bunun bir benzerini yapmaya çalıştım. Twitter Bot’u şu anda #oyun ve #oyungelistirme -önerilere açığım- hashtag’lerini retweet etmeye çabalıyor. Ayrıca çeşitli oyun sitelerinin ve Oyunder, BUG, ATOM gibi oluşumların tweetlerini retweet ediyor. Bilgi için belirteyim, kullandığım bot burada bulunabilir. Ancak üzerinde bazı düzeltiler ve blacklist, retweet koruma gibi değişiklikler yapmam gerekti. İlk denemede Twitter, api erişimimi engelledi. Yazışmalar ve de ardından bazı önlemler aldıktan sonra tekrar yola koyuldum. Twitter bu sefer -hepsi aynı işi yapmasına rağmen- api erişimlerimin bazılarını kapattı. Şimdilik yuvarlanarak yoluna devam ediyor. İleride geliştirmeyi planlıyorum ancak şu anda vakit ayıramıyorum. Destek verecek; Twitter Api’nin kurallarını esnetebilecek,  Python ya da Php konusunda deneyimli arkadaşlar çıkarsa ne mutlu bana.

Her konuda desteğinizi beklediğimi belirtmek istiyorum. Lütfen olumlu-olumsuz görüşlerinizi paylaşın. Tüm yazar arkadaşlara, yazılarının yayınlanmasını isteyenlere kapım açık.  İlgilenenler benimle iletişime geçebilirler.

Umarım Yerli.Ninja sayesinde, küçük bile olsa çok fazla emek harcanarak geliştirilmiş oyunlara ve geliştiricilerine bir katkı sağlanabilir.

Destek olmak için Yerli.Ninja’yı takip edebileceğiniz adresler:
Facebook: https://www.facebook.com/yerlininjaoyun
Twitter: https://twitter.com/yerli_ninja
Reddit: http://www.reddit.com/user/YerliNinja/
Tumblr: http://yerlininjaoyun.tumblr.com
Plus: https://google.com/+YerliNinjaOyun
Youtube: https://youtube.com/c/YerliNinjaOyun
Twitter Bot: https://twitter.com/YerliNinjaBot/

Yerli.Ninja’yı ziyaret etmeyi unutmayın:
http://www.yerli.ninja
http://www.yerlininja.com

Selim Anaç

Selim Anaç

More than 20 years of working experience at digital products as games/advergames, mobile & desktop apps and online software production. Multi-discipline software developer, team leader. A video game addict.